WIĘKSZA NATURALNOŚĆ GRY

Dzięki temu udaje mu się czasem osiągnąć niezbędną w filmie większą naturalność gry. Może nawet – jeśli zdecyduje się kręcić sceny w porządku chronologicznym – nie informować z góry o dalszym przebiegu akcji. Metodę tę zastosował Claude Lelouch w Kobiecie i mężczyźnie. W ostatniej scenie filmu Anouk Aimee, wysiada­jąc z pociągu, nie wiedziała, że na dworcu będzie ją oczekiwał jej partner – Jean Louis Trintignant. Jej zaskoczenie i radość ze spotkania były tak naturalne, że chociaż scena została potem powtórzona, do filmu weszła pierwsza wersja. Reżyser filmowy znacznie częściej wykorzystuje spontaniczną reakcję aktora. Czasem jest to nawet konieczne, na przykład w pracy z dziećmi lub amatorami, którzy zdolni są do stworzenia prawdziwych kreacji w filmie, na scenie okazują się całkowicie bezradni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!