WIEDZA POSIADANA PRZEZ REŻYSERA

Dość łatwo zgodzimy się, że reżyser powinien posiadać pewne quantum wiedzy w zakresie historii teatru, literatury, sztuki, obyczaju, że lepiej, gdy jest człowiekiem o szerokiej kulturze literackiej, że nie zaszkodzi mu znajomość nut i umiejętność czytania rysunków technicznych, że przyda mu się pewien zasób wiadomości dotyczących techniki teatru: światła, urządzeń mechanicznych, technologii. Uniknie też wielu kłopotów znając organiza­cję pracy w teatrze, a w teatrach zawodowych również obowiązujące prawodawstwo teatralne i prawo autorskie. Co gorsza, listę tę można przedłużać w nieskończoność, bo czy na przykład nie jest mu przydatna znajomość psychologii, socjologii, filozofii, języków obcych, czy nie powi­nien umieć posługiwać się piórem? 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!