W ROLI KRYTYCZNEGO WIDZA

Dobrze, jeśli zmusza do maksymalnego wysiłku, źle, jeśli paraliżuje. Dlatego reżyser występując w czasie prób w roli tego krytycznego, wymagającego widza, którego boi się aktor, musi jednocześ­nie zwalczać lęki i’wątpliwości aktora, wyrabiać w nim poczucie pewności i wiary we własne siły. Podobnie jak wyrobiony widz nie powinien pobłażać, ale nie może też nie dostrzegać starania i pozostawać chłodnie obojętnym, gdy jakaś rola lub scena nabiera rumieńców, zaczyna żyć. Reżyserzy, którzy nie szczędzą pochwał, gdy te są zasłużone, którzy reagują emocjonalnie w czasie próby, potrafią śmiać się i wzruszać, łatwiej osiągają swój cel. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!