SCENICZNA MATERIALIZACJA

W przedstawieniu Ików książka Turnbulla znajduje swoją sceniczną materializację. Nie znaczy to, aby spektakl, bardzo oszczędny w środkach, zabiegał o oddanie prawdy materialnej o plemieniu Ików, aktorzy na przykład nie usiłują upodobnić się do Ików, zachowując swoją odrębność rasową, a są w zespole biali, czarni, jest też Japończyk. Starają się natomiast dotrzeć do prawdy psychologicznej. Działanie spektaklu na widza nie jest działaniem wprost: dobre dzikusy i źli biali. Biały jest tu pełen dobrej woli, a Ikowie wcale nie tacy niewinni. A przecież to biały wychodzi w końcu zażenowany, ale proces zrozumienia tego, co dzieje się na scenie, myślenie syntetyzujące odbywa się u widza nie poprzez sceniczne deklaracje, a po­przez samodzielne wnioskowanie na podstawie realistycznych scenek i ko­mentarza, w którym podaje się fakty, nie interpretacje. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!