PUBLICZNOŚĆ MUSI MIEĆ SWOBODĘ

Jego uczucia nie powinny być zasadniczymi uczucia­mi przedstawianej postaci, aby i uczucia publiczności nie stały się zasadni­czymi uczuciami tejże postaci. Publiczność musi tu mieć zupełną swobodę” W Wartości mosiądzu znajdujemy dodatkowe wyjaśnienia. Brecht pisze wyraźnie, że efekt obcości również prowadzi do przeżycia teatralnego z tą wszakże różnicą, że widz nie wczuwa się w postać, zachowując zdolność oceny krytycznej przedstawionych na scenie wydarzeń. Wzruszenie widza nie musi się pokrywać ze wzruszeniami przedstawionej postaci. „Na widok troski widz może odczuwać – radość, w obliczu gniewu – odrazę ’. Nie tu miejsce na dyskusję z tezami Brechta, trudno jednak nie zauważyć na marginesie, w tak zwanej przez niego „dramaturgii arystotelesowskiej”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!