PRZYGOTOWANIE TWORZYWA

To jest tylko przygotowanie tworzywa. Sztuka filmowa zaczyna się w momencie, gdy reżyser nadaje pewien układ rozmaitym odcinkom eksponowanej taśmy” – stwierdza Lew Kuleszów. Wielokrotnie cytowany jest eksperyment Kuleszowa, który zestawił to samo zbliżenie twarzy aktora Mozżuchina z trzema różnymi ujęciami. Raz był to talerz dymiącej zupy, raz otwarta trumna, a w niej trup młodej kobiety, raz bawiące się dziecko. Nie wprowadzona publiczność nie zorien­towała się, że za każdym razem ogląda ten sam portret aktora i wysoko oceniła jego grę podkreślając subtelne zmiany w wyrazie twarzy, stosowne do okoliczności. W ten sposób Kuleszów chciał dowieść, że w filmie liczy się tylko montaż, który nadaje znaczenie obrazom.  

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!