PRZEŻYĆ POSTAĆ

  • Nowy teatr, i to zarówno w swej tradycyjnej jak i awangardowej formie, nie poszedł zresztądrogą wytyczoną przez Brechta. Gdyby zaś nawet przyjąć estetykę teatru epickiego, niewiele by to zmieniło teatr pozaemocjonalny nie istnieje. Nie leżał też w intencjach Brechta. Przypomnijmy podstawowy dla sprawy 48 akapit Małego organonu dla teatru:W żadnym momencie aktor nie może posunąć się tak daleko, aby się całkowicie przeobraził w przedstawioną postać. Ocena: «On nie grał Leara, ofi był Learem* – byłaby dla niego druzgocąca. Zadaniem jego jest tylko pokazać przedstawioną postać, albo też—by lepiej to powiedzieć—nie tylko ją przeżyć. Nie znaczy to, żeby aktor kreujący ludzi namiętnych miał sam pozostać zimnym. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!