PROBLEM CECH OSOBOWYCH

A wreszcie: czy można kogoś nauczyć samodzielnego myślenia, umie­jętności obserwacji i wnioskowania? Każda szkoła, od przedszkola do uniwersytetu, ma takie ambicje. Często również może się pochwalić pewnymi efektami, chociaż doza sceptycyzmu jest tu pożądana: trudno ustalić precyzyjnie, jaki udział w rozwoju umysłowym ucznia ma sam proces dojrzewania, ile zawdzięcza on szkole, a ile pozaszkolnym doświadczeniom życiowym, jaką wreszcie rolę odegrały jego osobiste predyspozycje. Wszystkie te pytania wydają się wszakże dziecinnie łatwe wobec pytania postawionego w tytule. Wymaga ono bowiem przede wszystkim określenia, czym jest reżyseria i jakie umiejętności winny być udziałem każdego reżysera. Podejrzewam, że już w tej mierze bardzo trudno byłoby uzyskać jednomyślność, a przecież nie na tym koniec wątpliwości. Jest jeszcze niebagatelny problem cech osobowych, które winny charakteryzować reżysera.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!