PODSTAWA TEORII KINA AUTORSKIEGO

Podstawą teorii „kina autorskiego” może być zdanie Renoira, że reżyser przez całe życie robi tylko jeden film. Tego „filmu życia” jest on z pewnością jedynym autorem, niezależnie od tego, kto był scenarzystą poszczególnych filmów, które się nań składają. Teoria kina autorskiego przeniosła na teren filmu dyskusje już prze­brzmiałe w teatrze. Świadczyć może o tym książka Petera Wollena Signs and Meaning in the Cinema, w której autor zastanawia się, czy reżyserowi przysługuje prawo do miana autora, jeśli nie jest on autorem scenariusza. Wollen zdaje się nie doceniać semantycznych wartości zawartych nie w samym tekście, a w tym, co jest wyłącznym dziełem reżysera.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!