PIERWOTNA NIEMOTA FILMU

Skoro jednak nawet przeciętny kinoman często wybiera się na film ze względu na osobę reżysera, a bardziej obyty z problematyką pracy w filmie umie rozpoznać „rękę reżysera”, to znaczy, że ślad działalności reżysera odbity jest w jego dziele wyraźnie. I nie tylko o styl tu chodzi, ale także o treść, o wybór tematów podejmowanych przez reżysera. Sądzę, że tak należy rozumieć wypowiedź Renoira: reżyser przez całe życie robi jeden film, który wyraża jego światopogląd.Z biegiem lat wszakże również scenarzyści filmowi zaczęli się upominać o swoje prawa. Gdybyż film nie był z początku niemy! – wzdychają. To właśnie ta pierwotna niemota filmu stworzyła uprzywilejowaną sytuację reżyserowi, którą zachował i wówczas, gdy wraz z dźwiękiem do filmu wkroczyła na dobre literatura. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!