OSTROŻNIE ZE SKRÓTAMI

Ostrożnie więc ze skrótami i mechanicznymi przyspieszeniami rytmu! Czasem jest to wpraw­dzie nieodzowne, nie uratuje jednak przedstawienia, któremu nie dostaje wewnętrznego napięcia. Wiąże się z tym poniekąd sprawa właściwej narracji, o którą tak zabiegał Brecht. Teatr opowiada pewną fabułę. Powinien to robić w sposób interesujący i czytelny. Ta banalna zasada nie zawsze jest respektowana. Zdarza się, że reżyser zafascynowany interpretacją zapomina o tym, co mianowicie interpretuje. „Wszyscy przecież znają Hamleta – powiada sobie w duchu – nie będę im więc raz jeszcze opowiadał historyjki o duńskim królewiczu. Jestem ponad to.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!