DWIE FUNDAMENTALNE RÓŻNICE

Chciałbym ponadto zwrócić uwagę na dwie jeszcze fundamentalne różnice (pomijam sprawę znajomości warsztatu filmowego). Jedna wynika z faktu, że reżyser filmowy tworzy ostateczny kształt dzieła od pierwszego dnia zdjęciowego, fragmentami, które w ostatecznym rezultacie złożą się na gotowy film. Poszczególne fragmenty istnieją jako gotowy materiał od chwili utrwalenia ich na taśmie, a jedyna forma ingerencji w ten materiał, jaka pozostaje reżyserowi do ostatniej chwili, to zabiegi montażowe, które pozwalają skracać te fragmenty i łączyć je ze sobą w miarę – ale przecież nie całkiem – dowolnie. Reżyser teatralny tworzy sukcesywnie, w procesie prób, całość, a żaden fragment nie posiada formy ostatecznej do chwili premiery.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zofia i jestem twórcą bloga, który właśnie czytasz. Większość wpisów jest nasiąknięta tematem techniki, ponieważ jest to najbliższe mojemu sercu. Bardzo serdecznie zapraszam do lektury!